donderdag 6 augustus 2015

Voor de uitslag

Tot 1,5 dag voor vandaag voelde ik me gelukkig als nooit tevoren. Ik genoot van elke minuut van de dag.. Totdat ineens een zenuwslopend gevoel in mijn buik kroop. Voor alles weer de laatste keer.. De laatste keer dat ik ga sporten voordat ik de uitslag krijg. De laatste keer dat ik ga werken voordat ik weet of ik nog een zwaar behandeltraject moet of niet.. De allerlaatste avond, nacht, ochtend dat we samen eten.. Bij elk dingetje bekruipt me een doordringend angstgevoel. Zenuwen gieren door mijn lijf. Ik wil dit niet.. Duurde de uitslag nog maar eeeeeeuwen. Niet weer die spanning in de wachtkamer en het moment waarop je naam geroepen wordt. Ik vind het vreselijk, onmenselijk. Met 16 chemo's, 8 maanden lang heb ik toch al genoeg gevochten? 

Ik denk zoveel, 'als het goed is hadden ze me vast allang gebeld.. Maarja als het fout is misschien ook wel'. Hoe hard ik ook tegen mijn tranen vecht, het lukt me niet. Ik huil in het bijzijn van de kindjes en dat hoort niet. Het gaat compleet tegen mijn moederinstinct, aan de andere kant mogen ze best zien dat ik verdriet ben. 'Mama? Mamaaa' roept de oudste, 'moet je huilen? Ben je zielig? Wacht ik ga een doekje pakken'. Terwijl hij op z'n aller best naar de badkamer rent om een handdoek EN washandje te halen, sla ik mijn handen nog eens voor mijn ogen. Ze zijn zo lief, zo'n kleine kindjes horen dit niet mee te maken. Hij komt terug en veegt mijn tranen af, hij legt de handdoek op mijn schoot 'zo mama! Voor als je nog heel veel moet huilen'. En elke keer als hij weer een traan ziet rollen, springt hij van z'n stoel om het van mijn wang te vegen. Wat is mijn kleine grote Tren toch een dappere jongen, zo lief en zo'n boef tegelijk. Femke eet al die tijd rustig verder, af en toe legt ze een handje op de mijne. Zouden ze het weten? Een paar keer heb ik ze vertelt dat ik vandaag te horen krijg of ik beter ben of niet. Daar praatte Tren en gilde Femke net zo hard weer doorheen. Ik hou van ze. 

Hopelijk wordt vandaag een feestdag. 28-08-2014 was dramatisch, laat 6-8-2015 dan super zijn. Ik hoop het zo.. 

6 opmerkingen:

Linda Jansen zei

Heel veel succes vandaag. Ik duim met je mee voor een goede uitslag!

Gr. Linda

Unknown zei

Ik duim keihard mee
Sterkte

Unknown zei

Kusje

Anoniem zei

Ik duim ook voir je mee voor een goede uitslag. Toi toi toi vandaag!! ��
Gr Marloes

Unknown zei

Ik denk aan je ��

Unknown zei

Hier ook geduimd hoop zo voor jullie dat goed was vandaag!! Dikke knuff