zondag 31 augustus 2014

Feest!

Ondanks het vreselijke nieuws van de afgelopen week, gaan we vandaag gewoon de verjaardag van Tren vieren voor de familie. Vandaag staat in het teken van Tren, er mag best gesproken worden over mijn ziekte (wat klinkt dat raar) maar het mag niet de boventoon voeren. En zo ging het :) 

's Morgens vroeg gingen we eerst naar de boerderij voor het gebruikelijke zondagmorgen ritueel namelijk, ontbijten bij Oma Marleen en Opa Jan samen met Martijn, Tessa en de kindjes. Dit doen we al zolang ik bij Mark kom. Op zondag morgen moet er uiteraard ook gewoon gewerkt worden en na het werken gaan we dan met z'n alle ontbijten. Broodjes van Fleuren uit de oven, belegd met kaas van de Reka en een flinke mok met Marleen-koffie. Dit ritueel hebben we evengoed gewoon voortgezet ook al wonen we nu in het dorp. Het wordt overigens steeds drukker aan tafel met ondertussen vier kindjes en ieder hun streken. 

Na het ontbijt ging Martijn alvast het kado halen voor Tren, zo werden de kadootjes een beetje verdeeld over de dag. Ideaal want het is toch een hele happening voor een Peuter to be ;). Vol enthousiasme pakte Tren z'n eerste kado uit, Duplo! Hij straalt en gaat er vrolijk mee spelen. Heerlijk mannetje, daar hou ik van. Voordat we naar huis gaan, gaan we ook nog even naar Lomm het voer aanschuiven van de koeien. Ook dat vind Tren geweldig.. samen met Femke kruip ik ook nog even bij Tren en Mark in de tractor. Dat is op z'n minst een selfie waard.

Met z'n alle in de tractor!
Zodra we thuis komen gaan beide kindjes naar bed voor hun middagdutje. Mark en ik stormen door het huis om alles bezoek vriendelijk te maken. Jammer genoeg slapen de kindjes niet zoals ze normaal gesproken doen, vast de spanning voor de verjaardag :p. Al snel komen Opa Eric en Oma Miep binnen met een super kado voor Tren.. een kieper voor achter z'n speelgoed tractor. 'Kieeek' roept Tren enthousiast en begint meteen met de tractor te rijden. Ook dat kado is goed geslaagd. Al snel volgt de rest van het bezoek. Bij binnenkomst geeft Tren iedereen netjes een handje, hij geniet van alle aandacht maar neemt tussendoor ook even z'n momentjes rust buiten. Dan wandelt hij wat heen en weer om vervolgens weer helemaal hyper te gaan spelen. 

Uiteraard moet Tren ook vandaag twee kaarsjes uitblazen op z'n taart. Dit doen we niet een keer.. maar zelfs twee keer! Hij vind het geweldig.. wat een pretoogjes. Bunkeren kan hij overigens ook heel goed.. met z'n armen in de lucht roept hij 'Jeeeej eteeeeeeeen'. Chips, kaas, komkommer, taart.. alles gaat naar binnen.. waar laat hij het toch. Als het laatste bezoek naar huis gaat, is Tren nog niet klaar met spelen. Als een echte peuter beland hij dan na een heus drama toch eindelijk tevreden in bed. 

Het was een mooie dag, omgeven met alle mensen die dicht bij ons staan. Het was ook wel een beetje raar.. de volgende keer dat ik de meeste van hun zal zien, ben ik waarschijnlijk al begonnen met de chemo kuren. Zal ik mijn haar dan nog wel hebben? Anyway, Nathalie heeft geregeld dat we met z'n alle naar Disney gaan zodra ik genezen ben. Dus begin maar vast met sparen ;)

1 opmerking:

Je grote Zus zei

Jaaaaaa we gaan dan ons eigen sprookje uitlaten komen! Met als afsluiting...Prinses Ineke leefde nog lang en gelukkig! XXX